Muumien retkeilykoulu 26.4., 3.5., 10.5., 17.5.

Joensuun Latu järjestää keväällä 2022 Muumien retkeilykoulun 6-9-vuotiaille lapsille Kuhasalossa neljänä peräkkäisenä tiistaina klo 17.30 – 19.30.

Muumien retkeilykoulu on kahdeksan kerran kokonaisuus, jossa kullakin retkeilykoulukerralla käydään läpi yksi retkeilyn taitoalue. Retkeilykoulua on neljä kertaa keväällä ja neljä kertaa syksyllä.

Muumien retkeilykoulussa harjoitellaan retkeilytaitoja lapsilähtöisesti ja leikinomaisesti. Lapset oppivat retkeilyyn tarvittavia taitoja ja tietoja leikkien, liikkuen ja yhdessä tekemisen kautta. Muumilaakson asukkaat innostavat lapsia luonnossa liikkumiseen. Retkeilykouluun olennaisena osana kuuluu myös ympäröivän luonnon tutkiminen, retkieväiden nauttiminen, ryhmätoiminta ja vapaampi leikki. Muumien retkeilykoulussa ollaan aina ulkona, joten lapsilla tulee olla mukana repussa vaihtovaatetta, istuinalusta ja omat eväät. Ulkona ollaan säällä kuin säällä.

Ilmoittautuminen netissä alkaa 5.4. Ilmoittautuneille lähetetään tarkemmat tiedot ennen retkeilykoulun alkua. Ryhmän koko on 12 lasta. Ilmoittautumaan pääsee 14 lasta, joista 12 ensimmäistä suoraan ja kaksi varasijalle. ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Ilmoittautuminen on päättynyt.

Kevään retkeilykoulun hinta: jäsenten lapset 20 € /kevät, ei-jäsenten lapset 30 €/kevät. Tuo tasaraha kirjekuoressa ensimmäisellä kerralla. Laita kuoren päälle lapsen ja vanhemman nimi sekä mahdollinen jäsennumero ja summa.

Lisätiedot: Jenna Repo, jennarepo@outlook.com, p. 045 166 4115