MUUMIEN retkeilykoulu alkoi 20.5.2017

Alla kuvia Muumien retkeilykoulusta, joka pidettiin Kuhamajalla la 20.5.2017.

Mukana oli 20 hlöä, joista nuorin oli 12 kk ja vanhin 10 v. Aluksi kokoonnuimme majan eteen Nuuskamuikkusen tarinan ääreen ja esittelimme Nipsun retkikeittiön sekä Tuutikin ensiapupisteen.

Perheet kiersivät keväisessä metsässä 10 toimintapisteessä, joissa oli mm. Haisulin omenaheitto, hämähäkin verkon läpi kulkeminen, Muumimamman retkirepun pakkaaminen, Tiuhtin ja Viuhtin rubiinin etsintää...

Lopuksi kokoonnuimme majalle Nipsun muurinpohjaletuille ja Nuuskamuikkusen lopputarinan ääreen. Perheet tykkäsivät kovasti ja seuraava Muumien retkeilykoulu onkin elokuussa 26.8. kello 18.

Kuva- ja tekstiterveisin Muumien retkeilykouluohjaajat Kaisa Koskinen ja Heini Kauppinen

MUUMIEN retkeilykoulu jatkui Kuhamajalla 26.8.2017

Toteutimme Suomen luonnon päivänä 26.8. Kuhasalossa Kuhamajalla Muumien retkeilykoulun perhetapahtuman teemalla Haisulin Hämärähommia ja Muumien ulkoilukoulu 60 v juhlapäivä. Mukana menossa oli 20 lasta ja 10 vanhempaa sekä neljä talkoolaista.

Tapahtumassa oli neljä tehtäväpistettä Kuhamajan pihapiirissä sekä polun varressa että metsä rinteessä. Perheet kiersivät tehtäväpisteitä haluamassaan järjestyksessä. Nuuskamuikkunen oli rantautunut Kuhamajalle ja pystyttänyt teltan, jossa oli taskuissa muumihahmoja pienille retkeilijöille ihasteltavaksi.

Isommille oli käpyjen tarkkuusheittoa sekä hämähäkin seitin läpi kulkemista. Rinteessä oli heijastin polku ja polulla rubiineja, joita seuraamalla lapset pääsivät Muumipeikon laivan luo sekä löysivät arkusta jotain kotiin vietävää. Lopuksi leikittiin Muumimamman ja Muumipapan värileikkiä, maisteltiin Nipsun suklaa banaaneja sekä ongittiin. Kaikki saivat diplomit ja onginnasta pienen muiston.

" Maailma on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille. Ja mielen vapaus ja mielen vapaus." Vexi Salmi

Yhteistyöterveisin
Kaisa Koskinen