Muumien hiihtokouluja 2021

Muumien hiihtokoulut Lykynlammella 6. - 7.2. ja 13. - 14.2.2021

Muumien hiihtokoulu on useamman kerran kokonaisuus, jossa harjoitellaan hiihtotaitoja muumihahmojen innostamana. Hiihtokoulussa liikutaan monipuolisessa ympäristössä ja leikitään suksilla hiihtotaitoja kehittäviä leikkejä. Välillä hiihdetään tehtävälatuja ja omaehtoisesti sovitulla alueella.

Muumien hiihtokoulu on jaettu ryhmiin niin, että harjoittelu aloitetaan Muumiperheen hiihtokoulussa, josta jatketaan Muumipeikkoihin ja edelleen taitojen karttuessa Nipsuihin. Kun hiihdon perustaidot on hankittu, siirrytään Retkihemuleihin. Tänä vuonna järjestämme Muumiperheen hiihtokoulun ja Retkihemulit.

Muumiperheen hiihtokoulu on tarkoitettu 2-4-vuotiaille lapsille, jotka osallistuvat hiihtokouluun oman suksilla liikkuvan aikuisen kanssa. Hiihdon perustaitoja opetellaan tasaisessa maastossa leikkien ja tehtävälatujen avulla. Muumiperheen hiihtokoulu pidetään klo 10 - 11. Mukaan mahtuu 15 lasta oman aikuisen kanssa.

Retkihemulit on tarkoitettu lapsille, jotka ovat jo aikaisemmin osallistuneet Muumipeikot- tai Nipsut-ryhmään tai hallitsevat perushiihtotaidot (esim. mäen nouseminen ja laskeminen). Retkihemulit soveltavat oppimiaan hiihtotaitoja erilaisissa maastoissa. Mahdollisuuksien mukaan tutustutaan myös muihin talviliikuntamuotoihin (esim. lumikenkäily, umpihankihiihto, luistelu luonnon jäällä). Retkihemulit hiihtävät ja retkeilevät klo 10 - 12. Mukaan mahtuu 12 lasta.

Pakkasraja on -15 astetta klo 9 hiihtokouluaamuna Lykynlammen mittarista mitattuna.

Ilmoittautuminen Muumiperheen hiihtokouluun ja Retkihemuleihin tapahtuu Joensuun Ladun nettisivuilla olevan lomakkeen kautta. Ilmoittautuminen avautuu tammikuun viimeisellä viikolla. Osallistumismaksut: jäsenten lapset 20 € ja ei-jäsenten lapset 30 €. Maksu maksetaan ensimmäisellä kokoontumiskerralla.

Lisätiedot: Eija Sollo, eija.sollo@pp.inet.fi, p. 0500 950 996

HUOM! Soihtuhiihto lauantaina 6.2. klo 17-20

Illalla klo 17–20 on koko perheen maksuton SOIHTUHIIHTO, johon muumihiihtokoululaiset perheineen ovat tervetulleita. Lykynlammen metsässä hiihdetään soihtujen ja kuun valossa (1-4 km).

Säävaraus! Kahvio on auki klo 17-20 !

- - - -

Lykynlammen sijainti kartalla
Katso SUOMEN LADUN nettisivut...