Joensuun Ladun uutiskirje

Maaliskuun 2024 tapahtumat

Suunnitellut Otsalamppuhiihto Pyhäsaareen ja Pyhäselän jäähiihto joudutaan perumaan jäälle nousseen veden takia. Jos jääladut pystytään avaamaan rannoille (Aavaranta, Linnunlahti, Kuhasalo, Vehkalahti, Reijola, Niittylahti, Niva), pyrimme järjestämään korvaavan hiihtotapahtuman, Pyhäselän rantahiihdon su 24.3.

Seuraa tiedotusta Joensuun Ladun nettisivuilla ja Facebookissa. Lisätiedot: Hannu Melin, hannu.melin@gmail.com, p. 040 773 5767

+65 -hiihtoretki ti 5.3. klo 13- Lykynlammella (avoin kaikille)

Hiihdetään 4 tai 8 km lenkki (päätetään paikan päällä). Lenkin jälkeen nautitaan ansaitut Lykynlammen kahvion 30-vuotisjuhlakahvit.

Ei ilmoittautumista, kokoonnutaan kahvion edessä. Retken ohjaavat Metsäjumppaa yhdessä -ryhmän vetäjät.

Lisätiedot: Tuula Turunen, thturunen@gmail.com, p. 050 372 6242.

Tuolivoimistelua etäohjauksena (avoin kaikille)

Karelia-amk:n fysioterapiaopiskelijat ohjaavat voimistelua etänä 11.3.-15.3. joka päivä klo 10, lisäksi ke 13.3. myös klo 14 sekä 18.3.-22.3. joka päivä klo 10, lisäksi ma 18.3. myös klo 14.

Liity ohjauksiin Karelian Youtube-kanavan tai QR-koodin kautta. Ohjauksiin ei tarvitse ilmoittautua.

Lumikenkäillään Kontioniemessä

la 16.3. klo 10-12 (avoin kaikille)

Tapaaminen klo 10 Kontioniemen koululla (Jääkärintie 2). Omat eväät, sauvat ja lumikengät. Joensuun Ladun jäsenet voivat myös lainata lumikenkiä varausjärjestelmän kautta.

Vaativuustaso: helppo/keskivaativa. Lisätiedot: Arja Manninen, arja.anita@hotmail.com, p.040 730 7524

Kevään hiihtoviikko Sallassa 16. - 23.3 - TÄYNNÄ

Hankiaishiihtoa Patvinsuon kansallispuistossa (avoin kaikille)

Hankiaishiihdon toteutumisajankohta riippuu Patvinsuon olosuhteista, jotka näyttävät tällä hetkellä hyvältä. Ajankohta ilmoitetaan Joensuun Ladun nettisivuilla ja Facebookissa. Kaikki sukset käyvät, jos on hyvät hankiaiset.

Vaativuustaso: keskivaativa.

Lähtö kimppakyydeillä Joensuun Urheilutalolta klo 7.00, paluu  klo 17.00.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot vetäjältä: Tuula Turunen, thturunen@gmail.com, p. 050 372 6242.

Joutilaita kilometrejä - kirjailijavieras Tuija Kauppinen pe 22.3. klo 17.30 pääkirjaston Muikku-salissa

Joensuulaislähtöinen Tuija Kauppinen pyöräili 18 000 km Etelä-Amerikan halki ja esittelee matkasta kirjoittamaansa kirjaa sekä kuvia matkan varrelta.

Minustako ohjaaja -webinaarit

Kiinnostaisiko sinua toimia ohjaajana omassa jäsenyhdistyksessäsi? Haluaisitko kuulla, millaista on ohjaajatoiminta Suomen Ladussa? Minustako ohjaaja -webinaareissa käsittelemme ohjaajuutta retkeilyn ja muun lajitoiminnan näkökulmasta.

Webinaarit ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

To 7.3. klo 18-19 Yhdistysten retkitoiminta ja retkeily. Ilmoittaudu tästä linkistä.

Ti 19.3. klo 18-19 Aikuisten ulkoilun lajitoiminta: maastopyöräily, hiihto, polkujuoksu, melonta, sauvakävely. Ilmoittaudu tästä linkistä.

Lykynlammen kahvio on auki talvilomaviikolla 4.-10.3. myös ma,ke,to,pe klo 11-16, ti 11-18 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin klo 11-16 17.3. saakka.

Sauna lämpiää ke 6.3. klo 12-16.

Tervetuloa Lykynlammen kahvion 30-vuotissynttäreille!

Joensuun Latu on järjestänyt kahviopalveluja Lykynlammella jo 30 vuotta. Kiitokseksi kaikille asiakkaille tarjoamme munkkikahvit (-teet, -mehut, -kaakaot) tiistaina 5.3. klo 11–18.

Tervetuloa!